donderdag 25 februari 2010

Oehoe Pluisje vermist



Het is nog niet zover maar om vast in de stemming te raken .....
Voor velen toch de leukste dag van het jaar :)
Op een van de Geerts-Zusssendagen zijn we ,
een middag in Nieuwe Niedorp geweest bij Jan Cees Lont, er zijn toen ook fraaie foto's gemaakt(misschien wel met deze Oehoe op de hand).


HOORN Een ontsnapte Oehoe houdt WestFriesland in zijn greep.
De Oehoe met de naam Pluisje ontsnapte vorig jaar pinksteren tijdens een roofvogelshow uit Oude Niedorp. Sindsdien vliegt de uil van dorp naar dorp.

Dinsdag werd ze gesignaleerd op het dak van het Westfries Gasthuis in Hoorn.

Het is niemand nog gelukt Pluisje te vangen. Wie Pluisje ziet, kan bellen met Jan Cees Lont in Oude Niedorp. De gouden tip die leidt tot de arrestatie van de uil beloont hij met 100 euro.
24 februari 2010 - 15:11

bron RTVNH

Zussendag 2010 Zondag 16. Mei in Rolde.

6 opmerkingen:

Henk zei

Het belletje.

Hennie en ik wandelden regelmatig her en der. Enige tijd geleden achter het Duitse Holthausen op een bos/duin terrein aan het einde van een doodlopende weg. We waren ervan overtuigd dat we de enige menselijke wezens ter plekke waren. Opeens hoorden we een belletje of klokje. Misschien een verdwaalde poes of hond dacht ik aanvankelijk.Maar het belletje kwam dichterbij. En ook nog erg snel ook!. Tien seconden later stond er 5 meter boven mijn hoofd een biddend valkje met duidelijk zichtbaar een belletje aan zijn poot. Dit duurde enkele seconden en vervolgens vloog het vogeltje weg om nog 1 keer terug te komen om het tafereel te herhalen. Even flitste er door mij heen om de arm als landingsplaats uit te steken; maar vanwege geen goede kleding zag ik daar maar van af. Een jaar later hoorde ik van een Duitse zonderling dat de dichtbijzijnde valkenier in het 25 km. verder op gelegen Meppen woont.

Marijke zei

Ha die Henk,
wat een leuk verhaal!
Jammer dat je niet zo'n leren handschoen bij je had....
Het was toen op de zussendag in Nieuwe Niedorp, een bijzondere ervaring zo'n roofvogel op je hand te hebben, beetje spannend ook wel ...
Het viel me op dat ze heel licht (in gewicht) waren en dat je niet veel moeite hoefde te doen om je arm gestrekt te houden !

Marijke zei

Laatste nieuws over Oehoe Pluisje,
een eigen hyves pagina :)
http://www.ontsnaptepluisje.hyves.nl/

willeke zei

wat een schatje.
ik voeg hem gelijk toe bij mijn vrienden op mijn hyves site.

Geerts en Co zei

Meer weten over de Oehoe...

http://www.beleefdelente.nl/

Met de webcams van Vogelbescherming Nederland kijk je live mee in 8 nesten: oehoe, ooievaar, steenuil, torenvalk, boomklever, boerenzwaluw, kerkuil en koolmees.

Geerts en Co zei

Oehoe Pluisje is gevangen
zie ook

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/article5881899.ece/Oehoe-Pluisje-is-gevangen