woensdag 23 april 2008

Jarig !


Speciaal voor de jarige(de kwaliteit is niet zo goed maar toch!)
Wim gefeliciteerd!
en voor de meezingers.....
Ik heb u lief mijn heerlijk landje
Mijn enig Drenthe land
Ik minde eenvoud in uw schoonheid
'k Heb u mijn hart verpand
Mijn taak vervul ik blijde
Waarheen ook plicht mij riep
Uw geest was't die mij leide
Daarom vergeet 'k u niet

Hoor nog de lieve heldre klokjes
Bij zinkend' avondzon
Als schaapjes keerden van de heide
En moeder met ons zong
O, kon ik nog eens horen
Dat lied in schemer uur
En vaders schoon vertel snel
Bij' vrolijk knappend vuur

Zie nog uw brink met forse eiken
Waar ik mijn makkers vond
Waar ik mijn tenen mandje vulde
Met eikels glad en rond
Daar bij die oude linde kwam
'k met vrienden samen
Zo menig vriend ging henen
Zijn schors bewaard zijn naam

De ruige boswal langs uw velden
Was mijn lui-lekker-land
Die gaf mij lekkere zoete bramen
Uit milde gulle hand
Daar gaarde ik brandstof
Voor 't oude en heilig vuur
Als lente's adem wekte
Uw sluimrende natuur

Waar nog de held're veldplas
Uw vredig beekje voedt
Daar in dat wijde, bruine heivlak
Waar wilp en korhoen broedt
Daar koelde ik mijn leden
In 't nat van zuivere wel
Daar heb ik leren zwieren
Op ijzers blank en snel

Die beelden uit dat zoet verleden
Wat blijven ze bij mij
Vaak heb ik zware strijd gestreden
Dan hielpen, streken zij
En nu, ten volle dankbaar
Wijd 'k u mijn beste lied
Mijn heerlijk, heerlijk Drenthe
Vergeten kan 'k u niet

8 opmerkingen:

Anoniem zei

lieve oom wim.
van harte gefeliciteerd
wij wensen je een prachtige dag toe
en drinken er een op vanavond.
dikke kus ruud,willeke,kelly en benjamin

Anoniem zei

Hoi Oom Wim,

Van Harte hoor met je verjaardag.
Volgens mij kan de dag niet meer stuk met dit mooie weer.
Geniet er nog maar van, proost en groetjes van:
Renate, Roelof, Remco en Marlies.

Ps:
Ik had eerder verwacht een clipje van Corrie en de Rekels!
Had je die niet in het archief Marijke?

Geerts en Co zei

Hoi Roelof B,
Geerts & Co meent zich te herinneren
dat Wim een groot fan is van naamgenoot Wim Dekker!

Maar.... als er verzoeken zijn voor verjaardagen dan hoor ik dat graag!
Wel graag zelf even opzoeken zodat ik de juiste clip kan vinden.

p.s.
Iets voor Renate misschien die viert binnenkort haar verjaardag!

Ook andere verzoeknummers zijn meer dan welkom!

Marijke zei

Hoi Wim,
gefeliciteerd met je verjaardag!
Een fijne avond nog,
dikke kus!

Anoniem zei

Lieve Wim.
Hartelijk gefeliciteerd met je 68e verjaardag. Prachtige dag vandaag hè? Hopelijk a.s. zondag ook ! Kunnen we lekker buiten zitten.
Tot dan. Liefs, Nico, Wilma, Molin & Niels.
Heb je nog verjaardagswensen?

Roelof E zei

Gefeliciteerd met verjaardag oom Wim, ik zal er ééntje op nemen.

Maak er nog een leuke avond van

Anoniem zei

Iedereen bedankt voor de felicitaties, dat doet je goed op je 68e. Geerts & Co ook bedankt voor de prachtige EK-voetbal pruik, kunnen we nog een keer lachen.Wat betreft mijn favoriete muziek Wim Dekker is goed feestjes en partijen.Vroeger was Corrie van de Rekels mijn favoriete zangeres met het nummer "Huilen is voor jou te laat". Erg hè. Jeugdzonde.
Liefs Wim.

Anoniem zei

Hoi Wim;
Ik ben wel een beetje heel erg laat, maar ik wou je toch nog een plezierige verjaardag toewensen.
Groetjes;
Boelie