maandag 31 mei 2010

Roelof Geerts Visbeker 2010. * viswater

Beste vissers,

Dit Weekend zijn we we op pad geweest.
We crosten de omgeving van Klazienaveen af, op zoek naar een mooi visplekkie.
Ik heb hiervan video's gemaakt en hoor graag jullie mening.
Maar je kan nog zo'n mooie stek gevonden hebben, dan nog is het natuurlijk afwachten of de vissen toehappen.

We hopen hiermee de "viskriebels" alvast wat aan te wakkeren!

Denken de vissers ook om de benodigde papieren!!!
Er wordt streng gecontroleerd!!
Dus tijdig de papier in orde brengen.

Groet,

Roelof .



*1 = Klazienaveense wijken

In de stromende regen op zoek naar een visplek.
We zijn nu letterlijk in de Drentsche Veenen!
Deze wijken zijn er veel in de omgeving van Klazienaveen.
Door het slechte weer komen we later nog wel eens terug om de plekken onder de loep te nemen.

Deze wijken zijn plm gegraven in de periode 1910-1920 om het turf af te voeren.
De meeste wijken en kanalen zijn ondertussen gedempt.
De wijken bevinden zich veelal midden in de velden, dus in een mooie en natuurlijke omgeving.
Hoe de vangsten hier zullen zijn; dat zal nog moeten blijken




* 2 = Dommerskanaal

We zijn aangekomen bij het Dommerskanaal gelegen in Het Amsterdamscheveld aan De Griendtsveenstraat.
Van oudsher stonden hier turfstrooisel fabrieken, de bekendste en de grootste waren de Griendtsveenfabrieken.
Het Dommerskanaal mondt uit in het Stieltjeskanaal en heeft verbinding met de verlengde Hoogeveense-vaart.
Het Stieltjeskanaal heet vanaf Klazienaveen Verlengde Scholtenskanaal, genoemd naar de bekende vervener W.A. Scholten.

Een mooi water, lage walkant en vandaag ook diverse vissers gezien.
Aan dit water zijn diverse vissteigers aanwezig!
In de nabijheid vinden we het "Smalspoormuseum", wellicht een leuk uitstapje voor de niet vissers!
Ik ga hier zeker binnenkort heen om het water uit te testen



* 3 = Bij de kassen

We koersen richting Nieuw-Amsterdam/Erica.
We zitten hier tussen de kassen, persoonlijk vind ik dit wat minder "natuurlijk", ik zit liever tussen de koeien in de weilanden.
Groot voordeel is hier dat we direct aan de waterkant zitten.
Bekend is dat hier ook goed wordt gevangen.
Iets verder terug is er een grote "draaikom", hier konden de schepen draaien.
Dit stuk is zeer geschikt voor werphengel of Winckle-Picker.
Verderop komen de 3 kanalen samen.


Vul ook de enquete (linksboven op het blog)in we zijn benieuwd naar jullie mening

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dapper van jullie om met dit weer te gaan zoeken naar een mooie visplek. Optie 2 of 3 heeft mijn voorkeur i.v.m. de lage walkant.
Wim.

Anoniem zei

Oke Roelof je hebt al heel wat werk
verzet,geeft een goed overzicht.
Ik kies voor optie 2,mooi in de
natuur.Veel succes verder met de
organisatie gr Anne.

Nico zei

Goeïndag ee'm.

Optie 2 lijkt mij wel wat maar uh alleen als het niet zo regent want anders ga ik voor de optie met de kassen in de nabijheid.
Werp hengeltje erbij en dan komt het ook wel weer goed.
Momenteel veel vis o.a. in het Paterswoldse meer en Zuidlaardermeer.

Roelof Boelens zei

Nico, mbt het weer.... dat is afwachten, maar we gaan uit van "stralend" weer.
En Zuidlaardermeer is net iets te ver weg vanaf Klazienaveen.
Dus die valt af.
Maar ik ga binnenkort het Dommerskanaal testen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Gegroet,