zondag 4 april 2010

Dr. Denker Paaspuzzel



230 opmerkingen:

1 – 200 van 230   Nieuwer›   Nieuwste»
Anoniem zei

Heeft er al iemand antwoorden?

Unknown zei

Ja, ik heb de nrs.1,3,4,7,8,9,15,17,19,20,23?,26,27,37,39,
Ben bereid om hints te geven , graag ook hints van de ontbrekende nrs.
Succes!
Annalies

Anoniem zei

no 2 special

Geerts en Co zei

Gezellig druk hier met 26 gasten :)

Anoniem zei

Anoniem,ik hoop dat nr.2 géén antwoord is.
Alléén hints geven.

Anoniem 2

Erik H zei

hoi Annalies begin maar met een hint voor nr 1. We moeten nog beginnen en daar hebben we het al moeilijk mee. Dus we hebben even nog niets terug.

Anoniem zei

Ik vind het prima als er antwoorden gemeld worden. Bedankt voor special. Die had ik nog niet.

Unknown zei

Een hint voor nr. 1 voor Erik,
ik vind een hint geven voor deze moeilijker dan de oplossing , kijk wat de tekening voorstelt en verbindt daar het logo mee...

Erik H zei

haha We liggen hier al dubbel. Zijn waarschijnlijk niet zo snugger. We zullen over het antwoord nadenken.

Anoniem zei

Hint nr.4: Onderste gedeelte komt eerst, bovenste gedeelte: verkleinwoord voor wat je ziet.

Anoniem zei

Het is wel de weg van de minste weerstand om antwoorden te krijgen in plaats van hints. Hoef je zelf er maar weinig inspanning voor te doen, erg makkelijk.

Anoniem 2

Erik H zei

Ik annelies nog niet helpen maar voor anoniem...hint voor 27= het land is Gabon

Erik H zei

voor annelies nr 28 = een paar sommen

Unknown zei

Bedankt Erik , maar die had ik net ook gevonden net als nr. 6,13,10,en de nrs. die ik eerder had vermeld.
Er zijn nog wel een paar taaie bij!
Succes!

Anoniem zei

35 is de postcode van Borger

Anoniem zei

Hint bij nr. 40: het plaatje is een uitvergroting van een nogal klein dingetje om papieren mee aan elkaar te maken, hier zet je uw in.

Unknown zei

Voor anoniem, ik heb hem , was ik nooit opgekomen, bedankt!
Annalies

Anoniem zei

9 wie heeft een hint, wat moet ik toch met 10 x 15?

Anoniem zei

10x15 is een foto
Wat wordt er anders aan de nieuwe krant?

Anoniem zei

36 is een klok met daarin het 'is' teken en dan even puzzelen...

ehermelink zei

Waar denk je aan wanneer ze dit ziet, denk aan het thema, kranten enzoo

Unknown zei

Voor anoniem , ook 40 is nu een fluitje van een cent, bedankt!
10x 50 is een afmeting van een foto....moeilijker kan ik het niet zeggen.

Anoniem zei

10x15 is een foto
Wat is er anders aan de nieuwe krant? het ....................

Anoniem zei

13 heeft KP iets van doen met eerdere puzzels?

Anoniem zei

Hint bij 12: deze vogelsoort is ....., k-is-t, tevens het nieuwe formaat waarin DvhN verschijnt

Anoniem zei

Hint bij 13: dit heeft inderdaad met plaatje 8 uit de kerstpuzzel te maken

Anoniem zei

12 een blonde ka en daarbij kist, niet moeilijker maken dan het is, de engelse benaming voor de doordeweekse krant

Anoniem zei

het antwoord op plaatje 8 uit de kerstpuzzel van 2009 is een ander woord voor de economische toestand waarin we nu verkeren en dan s=n

Anoniem zei

en bedankt voor de KP uit 2009

Unknown zei

Hint voor nr.6
Eerste woord, een andere naam voor
1 zo'n ......Tweede woord, waar kijk je tegen aan.

Anoniem 2

Anoniem zei

Hint bij 27: uitkomst is een ander woord voor hoofdletter, maar betekent ook een hoop geld

Anoniem zei

voor de mensen op Hyves, er is ook een Dr. Denker hyves met hints

Anoniem zei

Hint bij 18: p-na-g-in-a / m-in-n

ehermelink zei

Klopt, maar dan moet je wel eerst lid zijn en daar moeten je eerst toestemming voor geven.....

Anoniem zei

dit zijn de nummers die ik al heb:1,3,4,7,8,9,12,15,16,17,18,19,20,23,24,26,27,28,29,32,35,36,37,39,40

(als iemand een hint heeft voor een andere dan deze zet het dan hier neer)

Anoniem zei

ik heb nog 4 te gaan: 8, 22, 25 en31. hints zijn zeer welkom

ehermelink zei

Voor nr 6 is er ook al een hint geweest hier.... iets naar boven scrollen..

ehermelink zei

voor nummer 8: let op de positie van de eerste 2 letters. y staat ........

Unknown zei

Nr. 2 : specie in een bak met een bepaalde vorm.
nr. 6. de voorkant van een groot advocatenkantoor t.o. het Sterrebos, je moet 2 x iets met de r doen,
nr. 13 Kerstpuzzel 2009 plaatje 8
nr. 21opsomming van rijen vaststaande auto's ,
Succes!

Anoniem zei

Hint bij 5: je ziet eerst een K, de N komt later, -L

Unknown zei

Anoniem, voor nr 6 heb ik een hint gegeven, die staat bij Marjan.

Anoniem zei

nr 8 letters lezen en je gaat steeds lager....

Unknown zei

nr. 8 na de b en de ij de positie van de -r...

Unknown zei

nr. 8 na de b en de ij de positie van de -r...

Anoniem zei

volgens mij is nr. 6 gewoon een ruitgevel, in het begin de r eraf en aan het eind de l door de r vervangen

Unknown zei

Dat kan ook , ik had t(r)ipgever, maar uitgever is vast beter.

Anoniem zei

ik kon het advocatenkantoor als hint bij 6 niet plaatsen, vandaar...

Unknown zei

Wie heeft hints voor de nrs. 29 tot en met 33?

Anoniem zei

Hint bij 22: als je dit woord terug leest staat er ...? Hier een ander woord voor zoeken, nogal ouderwets, werd vroeger in gebakken. Dit woord ook omkeren en dan -u.

Anoniem zei

Hint bij 31: als je het woord "noot" wegdenkt dan staan er twee ......, n=b, vervolgens hier een muzieknoot in plaatsen

Unknown zei

32: de vouw is een "del"

Unknown zei

nr. 32: Ander woord voor hoer, en kijk naar haar kleur haar.

Ik mis nog: 10, 11, 14, 15, 22, 25, 29, 30, 31, 33, 34 en 37.

Anoniem zei

aanvulling op 32: kleur haar en plaats van de L

Anoniem zei

Hint: ander woord voor ook en wat gebeurt met het woord "ook" in dit plaatje?

Erik H zei

31= 0 0 is nullen en een muzieknoot ertussen.

Anoniem zei

Hint bij 34: wat heb je langs de muur tegen de vloer, meestal van hout? L=R

Marjan zei

Annalies, er werd geschreven dat het de postcode van Borger is, maar zelf snap ik dat antwoord niet.

Unknown zei

En heeft iemand 14? Ik dacht dat het feature (fiat ure) was, maar ik weet het niet zeker.

Anoniem zei

Hint bij nr. 33: heel letterlijk nemen, het pijltje wijst naar de ....... van het plaatje, n=s, als je het woord googled, zie je dat het een synoniem voor kleine letters is

Unknown zei

De postcodecijfers zijn van Borger , maar de e en de z moet je ook gebruiken...

Anoniem zei

22: uitgebakken speken het antwoord ben jij

Anoniem zei

Een hind over nummer 1??

Unknown zei

Je ziet een ... voeg daar voor wat het logo betekent...

Anoniem zei

Petra: 14 heb je goed

Anoniem zei

Hint bij 30: ander woord voor daar = .. , de woorden daar staan in een bepaalde vorm waar je onderdoor kunt lopen, hier haal je een o uit

Unknown zei

Wie heeft een hint van nr.10

Anoniem zei

Hint bij 10: ander woord voor "ook", wat gebeurt er met het woord ook in dit plaatje?

Anoniem zei

kan iemand uitleggen hoe 40 moet??

Anoniem zei

Hint bij 15: de man speelt een ...... v=r, de man is een inwoner uit het land dat nu Iran heet

Anoniem zei

Kan iemand tips geven over
:
3, 10, 11, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 24, 25, 29, 30, 31, 38 en 39 ?
De rest hebben we door de tips op kunnen lossen, bedankt!

Anoniem zei

Hint bij 19: het opperhoofd staat aan de bar (-b), Engelse vertaling voor opperhoofd is .....

Erik H zei

nr 40 staat ergens bovenaan in dit forum

Anoniem zei

Heeft iemand tips voor de nummers:

29, 36, 37, 38, en 39?

Anoniem zei

Hint bij 39: de mobiele eenheid staat niet op de foto maar op een ...?

Anoniem zei

Heeft er iemand verder nog hinds???

Marjan zei

Hint bij nr. 40: het plaatje is een uitvergroting van een nogal klein dingetje om papieren mee aan elkaar te maken, hier zet je uw in.
Dit schreef Anoniem, zelf heb ik deze nog niet verder zitten bekijken.

Anoniem zei

@ Anoniem zei

Hint bij 39: de mobiele eenheid staat niet op de foto maar op een ...?

moet ik hierbij denken aan een lijst etc??

Anoniem zei

Hint bij 38: ander woord voor moeder = .. (twee letters), ander woord voor keek = ... , dit woord lees je terug en vervolgens plak je er -ine aan vast.

Anoniem zei

Bij 39: afkorting voor mobiele eenheid en vroeger had je van die kleine plaatjes die je kon projecteren, zo'n ding is plaatje 39 ook

Anoniem zei

ik hoef alleen nog 5 en 11
HELP!!!!!!!!!!!!!!!

Unknown zei

nee , een vrij ouderwetse manier om iets vast te leggen voor later, je had er een projector voor nodig...

Anoniem zei

mag er een tip voor nrs.

5, 8, 11 ,16 ,17 én 21 svp??

Anoniem zei

annalies: 33 pijl wijst naar de onderkant.... vander de letteren je hebt een lettertype

Anoniem zei

Nummer 25 is nogal vergezocht... Je moet als het ware het vorige plaatje (nr. 24) "over" doen, vorige staat omgekeerd, dus doe je deze keer r=l i.p.v. l=r

het antwoord betekent zoiets als: teveel aandacht aan besteed. foto's kunnen ook ............ zijn.

Anoniem zei

marjan: zet in borger de twee letters en je krijgt de krant thuus

Anoniem zei

Hint bij 11: het woord soort is vet(gedrukt), t wordt r, ander woord voor soort = ....

Anoniem zei

Hint bij 21: veel mensen staan dagelijks met hun auto in deze .... (e=m), voor je naar de bios gaat lees je eerst even het .........., om te kijken welke er momenteel te bekijken zijn

Erik H zei

wie weet een hint voor 11.
We dachten iets met roos maar komen niet verder

Marjan zei

Hint bij 5: je ziet eerst een K, de N komt later, -L.
Het antwoord op plaatje 8 uit de kerstpuzzel van 2009 is een ander woord voor de economische toestand waarin we nu verkeren en dan s=n
nr. 21opsomming van rijen vaststaande auto's ,

Dit zijn hints van anderen,

Anoniem zei

zie mijn hint voor 11 hierboven, ander woord voor soort = slag

Anoniem zei

Hint bij 17: je ziet het woord OP, de O is in de vorm van een ...., H=M

Anoniem zei

Ik moet alleen nog 16 en 23. Kan iemand daar hints voor geven?

Anoniem zei

25: plaatje 24 met 'weer' ervoor (dan is het minder ver gezocht)

Anoniem zei

Hint bij 16: deze rij is heel ....

Anoniem zei

Wat zijn jullie allemaal goed, met jullie hulp komen we er wel!
Heeft iemand nog een tip voor
10, 13, 16, 23, 30
Dank je wel

Anoniem zei

dat is inderdaad een veel beter oplossing voor 25! Thanks. Had mijn verklaring van Hyves, soms kun je ook te ver doordenken

Anoniem zei

22 ik snap de hints nog niet, ben niet ouderwets genoeg denk ik

Anoniem zei

Hint bij nr. 23: de man ... (i=e) en waar doet hij dat op? synoniem voor het bedrukte deel van een pagina

gerda zei

Ik kan nr. 1 niet vinden, wie geeft een hint

Anoniem zei

IK HEB ALLE ANTWOORDEN!!!!!!!!!

Anoniem zei

22 --> reuzel

Unknown zei

een ander woord voor vet , dat omdraaien en je krijgt een woord dat iedereen is die een krant heeft

Anoniem zei

Nr. 1: wat is het DvhN? hoe noem je de titel boven een artikel?

Anoniem zei

wie weet 36 en 37? hint?

Anoniem zei

Haha, dit is leuk zo met tips!
We moeten alleen 10 en 30 nog...!
Iemand....?

Anoniem zei

graag een hint voor 14

Anoniem zei

30 en 14 staan hierboven al, even scrollen

Anoniem zei

37 doe je met de computer, de knop enter gebruik je dan ook heel veel

Anoniem zei

36 is een klok en leidt naar een krantenstalletje

Anoniem zei

14: Als je iets goedkeurt geeft je je .... , en dan een ouderwets woord voor tijd er achter.

Anoniem zei

Bij 30 moet het, neem ik aan, een boog zijn... maar dan...?
Kom er niet uit!

gerda zei

Wie geeft een hint voor nr. 1,

Anoniem zei

Bij 30 geen boog, maar een ander woord. Je loopt er doorheen.

Anoniem zei

moet het bij 10 een ....deling zijn ?
Maar wat moet er dan voor staan?

Marjan zei

Gerda, Annalies gaf een hint voor nr. 1 voor Erik,ik heb deze even voor je gekopieerd.Kijk wat de tekening voorstelt en verbindt daar het logo mee...

Anoniem zei

Bij 10 een ander woord voor "ook " ervoor.

Anoniem zei

Nr. 1 --> het Nederlandse woord voor headline, vertaal dit woord maar eens naar het Nederlands op mijnwoordenboek.nl (een andere hint staat hier nog ergens boven)

Anoniem zei

ander woord voor ook = mede, helpt dat?

Anoniem zei

Nr. 30 is geen boog maar een poort

Anoniem zei

de spiegel van 23 snap ik niets van wie heeft nog een hint

Anoniem zei

Ha, hebben em, hoor, nr: 30! Dank!

Nu alleen 10 nog ...snappen er niks van!
We willen graag eten maar eerst moet de puzzel af ;)

Anoniem zei

waar wacht de rij van 16 op/voor

Anoniem zei

23: wat doet die man, hij ... op de spiegel!
i = e

Anoniem zei

Nr. 23 --> de man staat niet maar hij ..., hierin vervang je de I door een E. Dan zet je spiegel er achter. Als je googled op het woord wat je dan krijgt, dan krijg je als betekenis: het bedrukte deel van een pagina (het is geen algemeen bekend woord)

Anoniem zei

16: het is een ......rij !

wIJ ZIJN KLAAR, BEDANKT ALLEMAAL!
GAAN NU LEKKER ETEN!

Anoniem zei

Nr. 10 --> het woord ook wordt gedeeld, ander woord voor ook = mede (hoop dat jullie nu kunnen eten ;-)

Anoniem zei

nog niet gaan eten! Ik weet 19 niet!

Anoniem zei

Beste puzzelaars,

Erg bedankt voor de hints tot nu toe, maar we komen ECHT niet uit nr. 3, 4, 7, 12 en 20. Hulp is erg welkom, want ook wij hebben zin in eten ;)!

Anoniem zei

OK, IK STEL DE PIZZA NOG EVEN UIT!
TIP VOOR :19
VOETBAL CLUB VAN NIJMEGEN EN EEN ANDER WOORD VOOR VROUW!

Anoniem zei

Nr. 19: Wat doet die vrouw met het t-shirt? Ze maakt ? voor een bepaalde club.

Unknown zei

Anoniem, eet smakelijk wij gaan nog ff verder

Unknown zei

De vrouw heeft een voetbalshirt aan van een club uit Nijmegen dus...verander de eerste letter van de voetbalclub en zet daar een ander woord voor vrouw achter, maar ook daar verander je de eerste letter, succes

Anoniem zei

Nr. 19 --> deze dame heeft een shirt van de voetbalclub NEC aan. N=R (NEC), D=L (dame)

Anoniem zei

Nr. 7: De man heeft een bepaald gebruiksvoorwerp op zijn ...?

Yara zei

Hint: Nr 26 is een land in Afrika. ik kom zelf niet uit 27, weet alleen dat het dier een Akapi is...

Anoniem zei

nr4 is een duiveltje. Vroeger werden kranten nog letter voor letter geZET met loden lettertjes. Als het dan fout ging, kreeg de ...duivel de schuld

Unknown zei

Het is een okapi...

Anoniem zei

KOMEN ZE HOOR:
3: DAT PAARSE ZIT AAN EEN TRUI, OM JE NEK, EN HET ZIT OM EEN HUISJE VAN EEN VOGEL. O = U

4: Z + MONSTERTJE
7: HIJ DRAAGT DAT DING OP ZIJN ...
12: HET MAATJE VAN DE KRANT NU...
20: ANDER WOORD VOOR SLEE EN HET HANGT AAN EEN T.K.L

EN NU....ETEN!

Anoniem zei

Nr. 3 --> ander woord voor een hoge kraag = ...? dit woord zit om het .... waar de eieren in liggen. In het woordje om verander je de O in U, in het laatste woord verander je de E in een I. (Youp van 't Hek is naast caberetier ook ......... voor het NRC)

Iris zei

19 voetbalclubvrouw

Anoniem zei

Bedankt! Ik weet zo weinig van voetbal, maar nu weet ik dat NEC uit Nijmegen is... hahaha

Iris zei

nr7 rub.... meer hints aub
vork?

Iris zei

en wie heeft de kerstpuzzel van 2009 nog in de la liggen?

Unknown zei

het ding op zijn rug heet riek...

Anoniem zei

Nr. 7 --> riek is een soort hooivork

Iris zei

Dank annelies en anoniem! zo oud zijn wij nog niet xD

Anoniem zei

zo'n vork heet een riek...
bij 37 past enteren niet, zit ik me helemaal blind te staren of ben ik te dom???

Anoniem zei

Nr. 37. Het medium wat jij NU gebruikt om je antwoorden/vragen te plaatsen heet het ... net

Anoniem zei

Plaatje 8 van de kerstpuzzel van 2009 is een ander woord voor de huidige economische crisis, het uiteindelijke woord is een beoordeling van bijv. een toneelstuk of restaurant.

Iris zei

oke maar wat zie je nog meer.. niet alleen enteren (gooi) "en" er maar af ;)

Anoniem zei

Oh wat zal het eten nu lekker smaken, na hard zwoegen en dankzij de vele hints kunnen wij aan tafel schuiven! BEDANKT! amoi

Unknown zei

Wie heeft een hint voor nr. 37

Anoniem zei

Ach. Natuurlijk! Dankjewel!

Iris zei

Goh we bedankt! we bleven in crisis hangen ;)

Iris zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

het is een enter... kijk naar de vorm dan los je het zo op.

Iris zei

Hint 37 -> de boot wordt geenterd

Iris zei

Nummertje 21 is nog een vraagteken voor ons.... hint aub

Anoniem zei

Die sommen van plaatje 28????

Iris zei

Je moet de sommen niet oplossen en denk eraan ze zijn met zijn tweeen

Unknown zei

sommen is goed , maar je moet een letter veranderen , kijk hoeveel sommen er zijn het is een ....
ook daar verander je een letter

Anoniem zei

21: een opsomming van stilstaand verkeer (e = m).

Iris zei

Nummertje 21 is nog een vraagteken voor ons.... hint aub

Anoniem zei

Nr. 21: Als het druk is tijdens spits-uur sta je met de auto in de ?? de E wordt een M. Dit woord plus nog iets is een rubriek in de krant die jou laat zien waar en wanneer iets in de bios te zien is.

Anoniem zei

Hebbes! Ben klaar! Dank iedereen, kan ik nog helpen ergens?

Iris zei

Ja nog even iets heeft het laatste gedeelta van 21 met een trap te maken?

Marjan zei

nr 28 = een paar sommen
Hint bij 21: veel mensen staan dagelijks met hun auto in deze .... (e=m), voor je naar de bios gaat lees je eerst even het .........., om te kijken welke er momenteel te bekijken zijn

Iris zei

oke eerste letter 2de woord van 21... we komen er echt niet uit :(

Unknown zei

Op één na heb ik alle oplossingen gevonden, soms zelfstandig , soms met hulp van jullie, bedankt , alleen de rij mensen van nummer 16 staat nog bij me open, ik denk dat ik er te veel achter zoek, maar een hint is welkom.
Eet smakelijk allemaal !

Iris zei

nou staan er veel of weinig mensen?.. en is er dus ...

Unknown zei

Ik twijfel tussen drukwerk en drukpers , maar ik kan het niet verklaren.

Iris zei

nou met druk zit je goed ga nou nog even terug naar die rij...

heb je trouwens een tip voor 21? het eerste gedeelte hebben we al maar het tweede blijft een raadsel

Unknown zei

Iris, weet je ik ben de hele middag bezig geweest om eerst wat hints te verzamelen en dan straks met mijn man met de puzzel te beginnen. Ik heb ff gekeken naar nr.21 maar ik snap wat je bedoeld, het eerste woord inderdaad is makkelijk, maar wat er bij moet snap ik ook nog niet

Anoniem zei

druk is goed, het is een ......rij!

Unknown zei

Drukkerij, natuurlijk bedankt!

Iris zei

annalies je gaat toch geen antwoorden geven :p

Unknown zei

Het is een rubriek in de krant , die stond er gisteren ook in , je kan dan zien hoeveel sterren een bepaalde film heeft gekregen.

Unknown zei

sorry, ik was te enthousiast, neem me niet kwalijk, zal niet weer gebeuren.

Iris zei

annalies, ik zal eens even de krant doorbladeren ;)

Anoniem zei

Nr. 21 --> achter het eerste woord komt niet iets ouds maar iets ......

Iris zei

OKe ik heb het woord :) maar waarom dat laatste woord, mij een raadsel :S ik haal het niet uit het plaatje

Iris zei

Oke ik heb ze nu allemaal :) nu kan ik de tips weggeven :P

Anoniem zei

Verkeersinformatie, filenieuws, allemaal synoniemen en dagelijks op de radio. Volgens mij is dat de betekenis van plaatje 21. Iets anders kan ik er ook niet van maken. Heb ook lang gedaan over het laatste deel van het woord.

Unknown zei

Heeft iemand nog hints van nr. 14

Anoniem zei

misschien is het tweede deel van 21 ladder? die files gaan namelijk van hoog (langste file) naar laag (kortste file)

Iris zei

14: Als je iets goedkeurt geeft je je .... , en dan een ouderwets woord voor tijd er achter.

Iris zei

ja het is ladder maar dat zou dan een rede zijn ik vind het nogal vaag

Unknown zei

Dank je Iris, we gaan er mee aan de slag.

Unknown zei

Heeft iemand nog een hint voor nr. 5

Unknown zei

nr.5, je ziet eerst een k, en dan later - l een n, zo heet een gedeelte uit de krant.

Anoniem zei

Hallo, nr. 14 komen we niet uit... wat is een oud woord voor tijd?

Anoniem zei

kan iemand mij helpen met de O van plaatje 17. Wat stelt dit voor?

Anoniem zei

17 is geen O, maar een ding waar je iets aan kunt hangen.

Unknown zei

Henk, voor het antwoord moet je even de grens over.
Eerste deel van het woord wat er staat koppelen, je geeft als goedkeuring je ... ergens aan.Voor een ander woord van tijd, kun je naar Synoniemen.net. Als het woord je onbekend voorkomt zoek je het op in Van Dale.

Anoniem zei

Ik denk dat ik er uit ben. Het eerste gedeelte hadden we al, maar ik dacht dat de i=e voor het laatste gedeelte gold. De i=e geldt echter voor het eerste gedeelte als ik het goed heb. Wel een vrij onbekend woord trouwens.

Unknown zei

Kan iemand ons nog helpen voor hints van nr.12

Anoniem zei

een vogel met een bepaalde haarkleur. het voorwerp erachter moet je even spellen.

Anoniem zei

nummer 36
klok is -l kok + is ...

Taco zei

nr 31 ander woord voor editie je moet de muzieknoot ergens in het woord van de cijfers (n=b) plaatsen

Anoniem zei

De laatste die ik nog zoek is het antwoord op nummer 29. Dus zou graag een hint willen, iemand?

«Oudste ‹Ouder   1 – 200 van 230   Nieuwer› Nieuwste»