woensdag 5 december 2007

Kiek daor hej de stoomboot !



Kiek daor hej de stoomboot
kiek daor komt de stoomboot oet Spanje al an
hij brengt Sunterklaos hier, ik zie hum al staon
en Piet met zien kuren wat is ‘t een mal Jan
hij’s hartstikke bliede daor kuj van opan

hij stiet daor te lachen, de Sunt lacht ok met
en zweit naor de kinder, Piet gooit met zien pet
hij hef vast veul speulgoed waor elkien op vlast
wij kriegt straks kedogies dat weew iezervast!
.....................................fijne avond gewenst!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Is dit het draaiorgel van Jan van der Oord? Ik heb even lekker meegezongen. Heerlijk!!
Wim.

Marijke zei

Hoi Wim ja lekker he zo'n draaiorgel!
Maar nee het is een draairogel uit Ijmuiden geen idee van wie, maar dat heb je met de filmpjes van youtube.
Ik heb nog wel een hele leuke foto van Jan van der Oord met centenbakkie
die zal ik er even opzetten .
Fijne avond nog!

Roelof E zei

Mooi filmpje.

Ook een fijne avond vanuit Ruinerwold toegewenst.

Zit nu ff bij mijn Pa en Ma achter de computer

groetjes
Roelof

Geerts en Co zei

een p.s.je bij de foto van
"ome Jan" van der Oord;het orgel waar hij voor staat heeft hij helemaal zelf gebouwd hoe het heet weet ik zo even niet(kan het ook niet lezen op de foto).
Het huis op het orgel is
"de woeste hoeve" de boerderij van Jan en Bets,de tekening aan de rechterkant is dacht ik de Nieuwe Sreek,ook in Kolhorn.(daar woonden Caroline en Anko tot voorkort).
Het orgel en oom Jan zijn
"in te huren" en staan in de zomer altijd op de Nachtmarkten.