vrijdag 20 juli 2007

Feest op Tenerife !




Hierbij wat foto's van een feest bij mij in de straat, een beetje Spaanse cultuur.

Ik zal het even een beetje uitleggen: Elk jaar wordt er een feest gehouden ter ere van "Virgen Carmen"(de heilige Maagd Carmen),zij is de beschermvrouwe van de vissers.en omdat Candelaria (het dorp waar ik woon)een vissersdorp is,wordt er een groot feest van gemaakt. "Mijn straat" (ook balkons etc.)wordt/worden versierd. De Virgen,dat is een groot beeld, wordt op een plateau gezet en een groep personen draagt haar en loopt met haar door het hele dorp,de muziekband gaat voorop en de buurtbewoners er achteraan.
Maar even terug naar de straat,op de grond (straat) wordt een tapijt gemaakt,wij zouden dat loper noemen waar ze dus met de Virgen overheen moeten lopen. Dit wordt allemaal handgemaakt met geverfd zeezout. Het is echt heel kunstig,het zijn net schilderijen.Dit kun je dus zien op de foto·s die ik mee stuur. De "tekeningen" zijn gebaseerd op de Canarische cultuur.je ziet bijvoorbeeld:Canarische klederdracht,oude Canarische huisjes en natuurlijk........ een vissersbootje!

liefs,renate

3 opmerkingen:

Geerts en Co zei

Leuk !!! Een beetje zon kunnen we hier goed gebruiken (ook al is het achter de computer) ; het regent hier pijpestelen!

Jante Marieke zei

Leuk Renate!
Wat mij betreft gun je ons nog vaker een blik in je spaanse leven!
Liefs Jante Marieke

Anoniem zei

Klinkt gezellig allemaal zo'n traditioneel feest, mooie foto's ook.
Groetjes