vrijdag 10 april 2015

'Mijn Ede' - gemist nog te bekijken tot 12 april 2015, 18.12 uur


Mijn Ede
Mijn Ede Theatervoorstelling 'Mijn Ede' van Marcel Hensema.
Marcel Hensema brengt in de voorstelling een ode aan zijn jeugd in Hoogezand in de jaren 80. Zijn ouders hadden een kroeg annex snackbar.
Het was de tijd waarin de muziek van Ede Staal in opkomst was.
Veel Groningers verbinden die muziek aan belangrijke gebeurtenissen in hun leven; bruiloften, opbloeiende liefdes of begrafenissen.
De voorstelling 'Mijn Ede' was te zien op podia door de hele provincie Groningen en trok overal volle zalen.
Tot drie keer toe werd de tournee verlengd. Ook in Amsterdam was 'Mijn Ede' te zien.

Inmiddels speelt Marcel Hensema de opvolger van 'Mijn Ede'; 'Mijn Tweede', die weer even succesvol is.
Beide voorstellingen zijn gemaakt bij het Noord Nederlands Toneel.
Voor iedereen die 'Mijn Ede' nog niet heeft gezien, of nog eens wil nagenieten van deze prachtige, puur-Groningse voorstelling is er uitzending gemist.
De aflevering is te bekijken tot 12 april 2015, 18.12 uur
'Mijn Ede' is eind 2014 opgenomen in de Stadsschouwburg in Groningen.

Bekijk Mijn Ede hier

Geen opmerkingen: