dinsdag 4 september 2012

Mijn impressie van zondag



Rond 11.00 uur komt de een na de andere niet-visser binnen en voegt zich bij degenen die er al een nachtje Kolhorn op hebben zitten.
Iedereen is blij elkaar weer te zien, dus er wordt heel wat afgezoend!
De meesten gaan meteen door naar buiten want het is heerlijk weer en de koffie staat er klaar.
We missen onze (80-)jarige Jet/Roel nog: die is met de fles naar het viswater want dat is traditie!
Rond 12.00 uur is ze terug en meteen klinkt het “Lang zal ze leven, hieperdepiep hoera!”.
De prachtige verjaardagstaart wordt aangesneden, mmm.
Ook deze keer wordt er natuurlijk een pooltje gemaakt: wie gaat er dit jaar winnen? Voor ons gevoel duurt het lang voor ze terug zijn, maar eindelijk rond enen komen ze er aan.
Opnieuw een rondje zoenen en dan is het ook wel borreltijd.
De presentatie van de prijsuitreiking is in handen van Kelly en dat doet ze met verve!
De complete uitslag zal ik niet oplepelen maar jongste deelnemer Euan en winnaar Henk mogen wel even genoemd worden!
De winnaar/winnares van ’t pooltje is me ontgaan……..
Wim en Anne houden elk een speech waarbij wat traantjes worden gelaten, de emoties om het verlies van Jan en Hennie krijgen de ruimte en dat is goed.
Maar er is natuurlijk ook de vreugde om deze dag te kunnen vieren want zoals Roel zei: “Ik heb alles wat ik nodig heb en wat ik niet heb kan ik kopen.
Maar deze dag en dat jullie hier allemaal zijn, dat kan ik niet kopen!”.
Gert Jan&gezin krijgen van Anne klompjes om in Australië aan de muur te hangen.
Als aandenken aan deze dag en het feit dat ze uit een klompenmakersfamilie komen!
De bloemen die Marijke krijgt om haar te bedanken voor alles wat ze voor deze blog doet heeft ze dubbel en dwars verdiend!
Daarna wordt het buffet geopend.
We smulden van snert, kippensoep, chili con carne en nog veel meer.
Alles in eigen huis gefabriceerd door Wil&co: we likten onze vingers erbij af.
Een dikke pluim voor de organisatie van deze geweldige dag.
Tegen vieren gingen de meesten weer naar huis, dus er werd veel veel gez……
Zij waren er allemaal bij:
alie-anita-anko-anne-anne-annet-anouk-benjamin-callista-caroline-egbert-ep-euan-geert-geert-gert jan-henk-jante marieke-jantje-joost-karin-kelly-kina-linn-marijke-marlies-molin-niamph-niels-remco-renate-robbert-roel-roelie-roelof-roelof-rolf-ron-ruud-simone-sjoerd-stefan-stephan-thomas-uma-walter-wil-willeke-willem-willemijn-wilma-wim

liefs, Roelie
bekijk de foto hier in origineel formaat

5 opmerkingen:

"Geerts in Tenerife" zei

Heel leuk verslag tante Roelie .
En ook mooie foto's. Maar ik ben niet anders van je gewend daarom houdt je de bijnaam "japanner" ha,ha,ha.

Dikke smok,
Renate

willeke zei

Wat een mooi verslag tante roel .lk zou het niet beter kunnen .een dag om nog eens aan terug te denken .dikke kus willeke

Wilma. zei

Mooi gedaan Roelie !
De winnaar/winnares van het pooltje :
Roelof en Wilma.
( ahum )
Zie je zondag, uurtje of 2 hè ?

Marijke zei

Goed gezegd een prachtige dag!
Ook een prachtige collage trouwens.

Anoniem zei

Mooi verslag Roelie,als ik het lees
beleef ik dit prachtig weekend op
nieuw.Laten we vooral de organisatie
van deze familie dag voort zetten
anne