zaterdag 25 september 2010

Nieuwe Quizz "terug in de tijd", De jaren 60



Lieve familie,

We starten met een nieuwe quizz, "terug in de tijd"!
natuurlijk is er weer een prachtige pries te winnen.
Doe dus allemaal mee.

Vandaag gaan we terug naar de jaren 60.
4 Afbeeldingen van bekende personen destijds.
De opdracht is simpel:

WIE ZIJN DEZE PERSONEN?


foto 1 - 1961


foto 2 - 1967


foto 3 - 1968


foto 4 - 1968

Mocht blijken dat het te moeilijk is (wat ik mij niet kan voorstellen), dan geef ik enkele aanwijzingen.
Voor elk goed antwoord krijg je 1 punt, bij deze vraag zijn dus 4 punten te verdienen.
Totaal zijn er 10 opgaven.
Doe je best en win die fantastische pries,

Succes,
Roelof

11 opmerkingen:

Anoniem zei

1 koekoek
2 boudewijn de groot
3 ton lensink
4 hans udema
willy en jan

Anoniem zei

Dus ook boer Koekoek; Boudewijn de Groot; Ton Lensink en Hans Udema.
Wim en Kina.

Anoniem zei

ik wil hans udema veranderen in roelf duursma
jan essing

wilma zei

1. Boer Koekoek.
2. Boudewijn de Groot.
3. Ton Lensink. ( titatovenaar)

en 4 weet ik niet, ken ik ook niet
helaas.

Roelof B zei

Jawel Wilma, die man ken je wel!
Iedereen ken 'm!
voor de 4e een crytische aanwijzing:

"Muziekkorps"

Succes verder,

Roelof

Anoniem zei

1.BOER KOEKOEK
2.B.DE GROOT
3.WEET IK NIET
4.WEET IK NIET
ANNE.

Henk zei

1 Boer Koekoek
2 Boudewijn de Groot
3 Ton Lensink
4 Dan wel Pim Jacobs, dan wel Albert Mol, dan wel Kirpestijn of Couvert of Bert Haanstra, maar van der Glas mag ook

Roelof B zei

Henk, bij foto 4 is 1 van de namen juist!

Eerdaags de tweede opgave, dan gaan we terug in de tijd in Gieten!

Henk zei

4 is Pim Jacobs dus, wie kent hem niet, later getrouwd met Rita Krijs

Roelof B zei

Nee, Henk die is het nou net niet!
Maar dat geeft niet, er zal geen haan naar kraaien....

Opgave 2 is klaar, we zoeken het wat dichterbij...

Succes weer

Henk zei

Welnu dan maar de filmer Haanstra met zijn FANFARE