donderdag 6 augustus 2009

Korter dan kort.



De Groninger staat bekend om zijn spaarzaam woordgebruik: waarom tien woorden gebruiken als het ook met een of twee kan?
Fraaie voorbeelden vindt u hieronder.


Ik wens u goedendag
- Moi
Mag ik vragen hoe het met u gaat?
- Wordt aal?
Dit behoort tot de mogelijkheden
- Kin
Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden
- Waik nait
Zou u dat eens willen herhalen?
- Hè?
Zulks ben ik geenszins van plan
- Duk nait
Ligt dat in de lijn der verwachtingen?
- Zolt?
Hiermee denk ik geen problemen te zullen ondervinden
- Gain punt
Dit wordt door mij als zeer spijtig ervaren
- Zunde
Het weer voldoet niet aan de verwachtingen van dit jaargetijde
- Klotenweer
Mag ik vragen waarvoor u hier komt?
- Most?
Hetgeen u mij vertelt, verbaast mij ten zeerste
- Krieg nou wat
Deze informatie is geheel nieuw voor mij
- Das nijs
Ligt dat binnen het kader van uw bevoegdheden?
- Magst dat wel?
Wilt u zo vriendelijk zijn mij te zeggen wat u van mij wilt?
- Wilst?
Ik heb hierover een enigszins afwijkende mening
- Kin nait
Ik ben hetgeen u mij nu opdraagt, niet van plan uit te voeren
- Krieg n bochel

Ik vond dit moois op de site van Aaldrik Sillius,
klik hier om naar zijn site te gaan.

Geen opmerkingen: