dinsdag 24 juni 2008

Vis-tip 1


Tips en Trucs voor een geslaagde visdag.

Hierbij enkele tips die volgens kenners succesvol zijn gebleken:

Bijvoer.

Gebruik naast het hoofdvoer ook wat bijvoer.
Neem een pot ouderwetse stroop mee naar het viswater
Kneed hier ballen van zo groot als een stuiter, en voer deze regelmatig bij op Uw visstek.

Anti-voer.

Maak naast Uw hoofdvoer ook een emmer met antivoer.
Doe dit als volgt;

Neem zand en strooizout en meng alles tot een stevige massa.
Doe alsof U wilt voeren op Uw eigen stek.
Helaas voor Uw buurman- of vrouw, beland het voer bij hen.
Gegarandeerd zal er geen beet meer worden waargenomen.
Ook effectief is de allom bekende baksteen.
Neem deze mee naar het te bevissen water en smijt deze dan met een krachtige zwaai naar Uw concurrenten.
De vis verplaatst zich nu stroom-op-waarts alwaar U Uw stek gereed kunt maken voor het vangen van veel vis.

Veel succes, en ook Uw tips zijn van harte welkom.

Roelof

4 opmerkingen:

Anoniem zei

De volgende tip is te gebruiken voor hoofdvoer, bij-voer als ook anti-voer. Het gaat als volgt: men neme een katapult en schiet daarmee een beste kluit CARBID stroomopwaarts over de hoofden van de andere visliefhebbers. Zij vangen niets meer en schep vervolgens de vissen die vanwege het carbid in adem nood gekomen zijn en jouw kant op komen drijven (boven in het water met de rug omhoog) uit het water en laat dat vervolgens wegen door de wedstrijdleiding. Succes! (Tip2: voor een schappelijke prijs is een redelijke portie carbid te bestellen bij Ruud)

Anoniem zei

Supertip Henkie, dank!
(dat ik dat zelf niet bedacht heb)
Wellicht dat een staaf dynamiet wonderen brengt?
Ruud, kan ik bij jou een kilootje van dat spul bestellen?
Na afloop van de viswedstrijd regelen we wel iets.

Anoniem zei

Waar ik zei met de rug omhoog had ik moeten zeggen (zie vorige tip) met de buik boven. Even serieus: de CARBID methode werd vroeger toen ik jong was regelmatig toegepast met name om paling te vangen. Waarschijnlijk zat er wel een bijsmaakje aan en/of het onder stroperij viel weet ik niet. Wie wel.?

Anoniem zei

Ken wel het verhaal van een kadaver.
Plaats deze in het water en na een paar dagen "kruipen" palingen zich in het kadaver.
Aaaseters dus.
Dan vang ik ze toch liever aan de hengel