vrijdag 28 september 2007

Henkie's Week-end Kwis.



Hallo familie, ten behoeve van het weblog hierbij de volgende Drentse kwis. Onder de goede inzenders/reactie's zal ik een niet te versmaden prijs verloten.
Dit keer valt er een voetreis naar Rome mee te winnen.
Het zijn 5 Drentse woorden.Een van deze 5 hoort niet in het rijtje thuis. De vraag is welk woord en waarom.
Na het week-end maak ik de oplossing bekend en de eventuele prijswinnaar. De volgende weken komen er nieuwe Drentse kwissen onder het kopje: Dit is Henkie`s Week-end-Kwis. Resumerend: het goede antwoord staat er bij maar welke van de 5 woorden en wat is de verklaring. Men kan zijn oplossing geven op de reactiepagina; op diezelfde pagina maak ik ook de prijswinnaar bekend.
Nu de kwis:
DOSSEL
LOEKERD
GOARENKLOPPER
STOFFEL
DOPPERD
Succes groeten uit Twaaide Mond Henk.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Moi Twaaidemond,

Ik ga als eerste een poging wagen.
Volgens mij is LOEKERD het woord dat niet in het rijtje thuis hoort.
Loekerd is volgens mij slim.
Al die andere woorden zijn zoals: dom, sufferd, niet snugger dus!

Veel succes met de kwis en ik zie graag uit naar de volgende:

DIT IS HENKIE'S WEEKEND KWIZZZZZZZ

Roelof B.

Anoniem zei

Veur hoeveul minsen is die gratis looptocht noar Rome? Ous Geertie en mien pa en moe liekt dat ok wal wat.

Anoniem zei

Als Hendrik Jan betoeft genoeg is om het goede antwoord te geven dan dingt hij maandag mee om de hoofdprijs: inderdaad een reis voor 4 personen. Mijn charmante assistente Hennie zal dan uit de goede inzendingen de prijswinnaar uit loten. Familieleden zijn NIET uitgesloten van deelname.

Roelof E zei

Moi,

Ben bang dat mij dr al één veur west is diet antwoord al geven hef.

Roelof hef geliek, de ene hef wel genog verstand en de aander nie.

Groeten uut 'twold

Roelof

Anoniem zei

Ous Geertie zee geliek: oplossing is Gaorenklopper vanzulf, want wie woont op Sjalotten-streekie. De aandern Dina Dossel, Lude Loekerd, Stien Stoffel en Derkie Dopperd komt van Siepelveen of. Dus

Anoniem zei

Endik Jan,

hest doe de vroag wel goud leezn.
't bint vief woordn en nait vief noamn.
dus ken dat nait goud weezn.
wat bist doe toch ok 'n oelewapper.
dat see mien sniebegien ok.

Moi

Anoniem zei

Wat mag die Geertie Gaorenklopper wel niet menen. Die het verstaand aan 't gat hangen. De oplossing is Loekerd; de aandern binnen boeren en Loekerd is agrariër. Krek!

Anoniem zei

Wij denken dat goarenklopper er niet bij hoort.
Dat is nl geen soep, daar maak je soep mee.
Dus:
Dopperd-soep (erwtensoep)
Stoffel-soep (schildpaddensoep)
Dossel-soep (soep met dossels)
Loekerd-soep (lekkere soep)
Met goarenklopper klop je soep.

Hebben we gelijk

Anoniem zei

Jansie B. Doe kenst misschien wel al lees'n moar proaten is der nait bie. How is het mit de H en A. En nait alles deur elkoar hoaln. Dou Snibbegien de beste winsen en Janthina loat de soep joe pruiven.

Anoniem zei

heb ik doan mien jong.
Moar we hebben nait veul tiet.
Sniebegien is drok met spierbultenbouwer, want ze wil groag 'n scheertoefie.
En ik mot nog boon 'n rang'n in de pompstroat.
Moar alles zal reg kom.

Geerts en Co zei

Ik zal contact opnemen met Joop van den Ende, misschien zit er een musical in!

Anoniem zei

Hendrik Jan,

Wol je nog wat vroagen:

't lop op ous veld en Loebas is d'r wild van.
Ra ra wat is dat.
Dat weet je zeker nie he?

Anoniem zei

Jansie dat begriep ik nie. Loebas is ja al joaren terug kastreert. Wat een dom (h)ond.

Anoniem zei

Doarom juust Endik Jan.
't is Johan Kluyff

Anoniem zei

De oplossing is: LOEKERD. Een loekerd is een slimmerik: de aandere vier bint sufferds. Het goede antwoord kwam dus zowel uit Emmen als uit R.wold. Loting wees Roelof B. als prijswinnaar aan. Roelof proficiat.

Anoniem zei

Hartelijk dank, ik laat jullie weten wanneer we vertrekken.
De foto's zien jullie tzt op de blog verschijnen.
Ik ben hier heel blij mee!
Heb nog nooit iets gewonnen, en dan dit.... De Hoofdprijs!